BERSATU BERUSAHA MENGGAPAI KECEMERLANGAN

Saturday, March 22, 2014

KARANGAN UPSR - SURAT RASMI

Surat Kiriman Rasmi (Permohonan)

Soalan : Persatuan Sejarah sekolah kamu merancang untuk mengadakan lawatan sambil belajar ke Langkawi. Sebagai setiausaha, tulis surat kepada Guru Besar sekolah kamu untuk memohon mengadakan lawatan tersebut.
Tulis surat tersebut selengkap.


  
Persatuan Sejarah,
Sekolah Kebangsaan Bukit Tambun,
14000 Simpang Empat,
Pulau Pinang.
_______________________________________________________________

Tuan Guru Besar,
Sekolah Kebangsaan Bukit Tambun,
14000 Simpang Empat,
Pulau Pinang.                                                                                         20 MAC 2014

Tuan,

Memohon Mengadakan Lawatan sambil Belajar ke Langkawi

Berhubung perkara di atas, Saya Nor Firzana binti Mohd Arif, setiausaha Persatuan Sejarah Sekolah Kebangsaan Bukit Tambun ingin memohon untuk mengadakan lawatan sambil belajar ke Langkawi.

2.    Untuk makluman pihak tuan, Ahli Jawatankuasa Persatuan Sejarah sekolah telah merancang untuk mengadakan lawatan ke Langkawi pada 20 hingga 23 April 2014. Seramai 40 orang murid Tahun 6 akan menyertai lawatan ini dengan diiringi oleh 4 orang guru pengiring iaitu Cikgu Faizul, Cikgu Nazariah, Cikgu Azhari dan Cikgu Mazlina. Antara tempat-tempat menarik yang akan dikunjungi semasa di Langkawi nanti ialah Taman Marin Pulau Payar, Taman Agrotek Mardi, Tasik Dayang Bunting dan Dataran Helang.

3.    Tujuan lawatan sambil belajar ini diadakan adalah untuk menambah ilmu pengetahuan serta pengalaman peserta. Selain itu, lawatan ini bertujuan untuk mengurangkan tekanan para pelajar sebelum menduduki Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR) pada bulan September nanti. Lawatan ini juga diharap dapat membantu para pelajar mengetahui dengan lebih jelas tentang tempat-tempat menarik yang ada di negara kita. Semoga mereka akan lebih bangga dan bersyukur dilahirkan di negara tercinta ini. 

5.    Kami berharap pihak tuan dapat mempertimbangkan permohonan ini. Kami juga berharap pihak tuan dapat memberi maklum balas secepat mungkin agar kami dapat membuat persediaan awal. Sekiranya tarikh yang kami cadangkan itu tidak bersesuaian, maka pihak tuan bolehlah mencadangkan tarikh yang lain.

Kerjasama daripada pihak tuan amat kami hargai dan kami dahului dengan ucapan ribuan terima kasih.

Sekian, terima kasih. 

Yang menjalankan tugas,

 _________norfirzana_______
(NOR FIRZANA BINTI MOHD ARIF)
Setiausaha Persatuan Sejarah 
Sekolah Kebangsaan Bukit  Tambun.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...